Oculus Touch nonāk tirdzniecībā, kā arī citi jaunumi

Kad iepriekš prātoju par to, kas tad ir labāks, HTC Vive vai Oculus Rift, Vive saņēma kārtīgu plus punktu par kontrolieriem un to funkcionalitāti. Šis plus punkts nu izskatās nesvarīgs, jo Oculus ir oficiāli sācis tirgot Touch kontrolierus. No video un aprakstiem secinu, ka ar šo gājienu Oculus nokļuvis soli priekšā HTC tieši kontrolieru jautājumā. Lai gan HTC Vive kontrolieri man patīk un tie, manuprāt, ir visai ērti, Oculus Touch izskatās vēl labāk. Žēl, ka vēl ilgi nesanāks izmēģināt, lai varētu salīdzināt.

Latvija nav no valstīm, uz kurām Oculus sūta savus produktus. Bet, ja esi, piemēram, Vācijā, tad vari doties uz Oculus Online veikalu un iegādāties Oculus Touch par 199€. Ņem vērā, ka no kontrolieriem tev nebūs jēgas, ja neesi jau ticis pie Oculus Rift. Šobrīd Oculus Touch atbalsts ir iestrādāts 54 spēlēs. Aptuvenu iespaidu par spēlēm vari gūt no šī video:

Oculus Touch ir īpašs ne tikai ar to, ka šie kontrolieri ir mazi, viegli un ergonomiski, bet ar dažādu sensoru klātbūtni. Šie sensori palīdz noteikt ne tikai roku kustības, bet pat žestus.

Tagad par citiem Oculus jaunumiem.

Oculus Avatar

avatars

No šodienas Oculus lietotāji var izveidot un pielāgot savus spēļu personāžus jeb avatarus. Vari mainīt izskatu, apģērbu utt. Spēļu izstrādātāji varēs integrēt spēlētāju avatarus spēļu vidēs. Cik saprotu, avatari ir centralizēti. T.i. ar vienu un to pašu avataru varēsi būt manāms dažādās vietās. Turklāt avataru pasaule nav tikai Touch lietotājiem, bet arī Oculus Remote un Xbox kontrolieriem. Tuvākajā nākotnē būs arī Gear VR.

Asynchronous Spacewarp (ASW) tehnoloģijas atbalsts

Viena no problēmām, ar kurām saskaras potenciālie VR briļļu (te runa tieši par Oculus Rift un HTC Vive) pircēji, ir nepieciešamība iegādāties ļoti jaudīgu datoru. Jauda nepieciešama, jo dabiskai spēles gaitas attēlošanai datoram bildi būtu jāatsvaidzina 90 reizes sekundē. Lielai daļai datoru tas nav pa spēkam. Ar ASW tehnoloģijas palīdzību tiek samazinātas datora jaudas prasības, jo speciāli algoritmi māk atbilstošu bildi izveidot arī tad, ja dators spēj uzģenerēt tikai 45 kadrus sekundē. Lai to panāktu, tiek analizēti iepriekšējie kadri un tiek uzģenerēts jauns kadrs no šīs informācijas. Piemērs redzams šajā ilustrācijā. Vispirms ir 0 kadrs, tad 1, bet pēdējais tiek uzģenerēts balstoties uz informāciju no pirmajiem diviem kadriem.

frameextrapolationoptimizedforgif

ASW gan nav ideāla tehnoloģija. Tādēļ, ja datora grafiskā sistēma spēj uzģenerēt 90 kadrus pati, tad tas ir ieteicamāk, kā paļaušanās uz ASW. Ja tomēr tavs dators nav gana spēcīgs 90 kadriem, bet 45 var uzģenerēt, AWS vismaz sniegs iespēju spēles uzspēlēt. Jāņem gan vērā to, ka var būt novērojami dažādi vizuāli bojājumi. Piemēram, straujas gaišuma izmaiņas, izplūdumi, pie straujām kustībām var izskatīties, ka daļa objektu atkārtojas, daži objekti var sākt kustēties pārāk ātri utt. Lai gan AWS nav ideāla tehnoloģija, tā noteikti palīdzēs pazemināt barjeru, kurai jāpārkāpj, lai pievienotos VR pasaulei.